Co si vzít s sebou na setkání?▾
Pro menší děti je vhodné:
- Pohodlné oblečení.
- Oblíbenou svačinku a pití.
- Oblíbenou hračku pro pocit bezpečí.
- Brýle nebo naslouchátka (pokud je dítě používá).
- Případné zprávy od jiných odborníků (např. logoped, PPP, SPC, školního psychologa) či školy, pokud je máte k dispozici.
- Zajímavé výtvory dítěte (např. obrázky, texty, modely…) i ukázky oblastí, kde se dítěti nedaří – například školní sešity, úkoly či práce s chybami.
To vše nám pomůže lépe porozumět tomu, zda se může vedle nadání objevovat i nějaký problém v exekutivních funkcích.
Pro starší děti, dospívající a dospělé platí výše uvedené body v přizpůsobené „dospělé verzi“.
Můžeme být (rodiče) u diagnostiky našeho dítěte přítomni?▾
Na začátku se společně domluvíme. U některých částí je vhodnější nechat dítě a psychologa jen spolu. Záleží ale samozřejmě také na povaze a prožívání konkrétního dítěte, které vždy respektujeme.
Nebudou úlohy příliš nudné, když budete testovat to, co dítěti vlastně nejde?▾
U testování exekutivních funkcí je důležité sledovat, jak dítě zvládá určité specifické situace, například když se mění pravidla, když se musí déle soustředit nebo postup naplánovat. Úlohy ale nejsou postavené tak, aby dítě „neuspělo“ nebo se nudilo. Jsou krátké, hravé a střídají se, aby dítě zaujaly. Naším cílem je poznat, jak přemýšlí a jak reaguje v různých podmínkách.
Poskytnete nám razítko a doporučení pro školu?▾
Závazné doporučení pro školu neposkytujeme. Pokud jej potřebujete, obraťte se, prosím, na Pedagogicko–psychologickou poradnu. Rádi vás nasměrujeme.