Mentoři nadaných dětí a teenagerů
Hoříte pro svůj obor?
Zažehněte nadšení u nadaných dětí a teenagerů, kteří mají zájem!
Nadané děti a teenageři, kteří jdou v poznávání do hloubky, potřebují někoho, kdo jim může být průvodcem a oporou. Máte chuť předávat své zkušenosti dál? Bavit se s mladými lidmi, kteří se nebojí klást otázky?
Staňte se mentorem!
Hledáme odborníky, profesionály, výzkumníky i vysokoškolské studenty. Lidi z různých oborů – od přírodních věd přes techniku, design, programování až po společenské obory.
Propojíme Vás s nadanými dětmi a teenagery.
Jak mentoring funguje
Pokud chcete být mentorem, vyplňte přihlášku
Propojíme Vás s dítětem, které má zájem o Váš obor, a s jeho rodiči
Na úvodní schůzce se domluvíte na termínech a frekvenci online setkávání
S dítětem si pak pravidelně povídáte o zvoleném tématu a pomáháte mu se zorientovat a posouvat se v něm se dál, nebo společně tvoříte - je to na vás dvou
Nejde o výuku, ale inspiraci, podporu, sdílení zkušeností a společné objevování
Co od vás čekáme:
Znalosti a nadšení pro svůj obor
Otevřenost, trpělivost a zájem
Čas (podle Vašich možností, v prvním běhu počítáme s 5 hodinami mentoringu (60 min) + 1 úvodní setkání)
Chuť individuálně se věnovat nadaným dětem nebo dospívajícím (dle Vaších možností)
Spolupráce s koodinátorkou mentoringu v Centru (komunikace, sdílení zkušeností)
Na závěr mentoringu krátké shrnutí a průběžnou zpětnou vazbu
Koho hledáme:
Mentorem se může stát zkušený expert, odborník či vysokoškolský student – důležitá je chuť rozvíjet a inspirovat
Je pro nás důležité, aby mentorem byl člověk sdílící naše hodnoty. Řídíme se kodexem mentora
Co nabízíme:
Možnost pedagogicko-psychologické podpory v problematice nadání a práce s nadanými dětmi
Sdílení zkušeností s dalšími mentory
Finanční ohodnocení (dohodu o provedení práce)
Upřesnění mentoringu na příkladech
Jakub (9 let) má zájem o programování.
Chodil do kroužku Scratch, rozumí základům, ale na YouTube viděl tutoriál k programu GameMaker, kde se dají vytvářet pokročilejší hry – chtěl by zkusit jednoduchou hru, ale bylo to na něj příliš složité.
Mentor se zorientoval v GameMakeru, společně program nainstalovali a začali tvořit.
Jakub pracoval samostatně a během mentoringu konzultoval své dotazy.
Eliška (10 let) je velká nadšenkyně do vesmíru.
Přečetla o vesmíru vše z místní knihovny, ale neustále ji napadá proud otázek. Mentoring probíhal formou rozhovorů, otázek a hledání odpovědí.
Mentorka Elišku upozorňovala na zajímavé zdroje – videa na YouTube, výlety na hvězdárnu v Brně a ukázala jí, že pokud čte náročnější knihu a nerozumí určité pasáži, může ji vyfotit a probrat s AI chatbotem.
Anna (12 let) má velký zájem o genealogii a tvorbu rodinných rodokmenů.
Jejím přáním je sestavit rodokmen vlastní rodiny, ale neví, jak postupovat, jaký je v ČR systém matrik, kde hledat a na co se ptát.
Mentorka s nadšením pro historii si informace vyhledala a poskytla Aničce a její mamince praktické tipy, jak začít. Maminka s Annou navštívily několik archivů. Anna ještě potřebovala poradit, v čem si údaje evidovat. To také spolu s mentrokou vyřešily. Nadchlo ji to natolik, že své pátrání zveřejnila ve školním časopise, což inspirovalo několik dalších dětí.
Šimon (11 let) má vysoce rozvinuté konstrukční a inženýrské myšlení. Všechny běžné stavebnice už "poskládal". Mentor mu pomohl se zorientovat v nabídce videoher: Hráli Mindustry, Factorio a nakonec i Kerbal Space Program. Rodiče zpočátku byli k "videohrám" nedůvěřiví, ale pak je přesvědčila komplexita a náročnost her, to jak se Šimon skrz tyto hry rozjíví. Mentorovi se dokonce podařilo najít i online kroužek, kde Mindustry hrají ve skupině dětí, což Šimona nadchlo. Navíc zde našel kamarády s podobným zájmem.
Pokud ještě nevíte, jestli se přihlásit (na odkazu výše) a máte další otázky, napište nám.


