Jakub (9 let)Má zájem o programování. Chodil do kroužku Scratch, rozumí základům. Na YouTube viděl tutoriál k programu GameMaker, kde se dají vytvářet pokročilejší hry. Chtěl by zkusit vytvořit jednoduchou hru, ale bylo to na něj příliš složité. Mentor se zorientoval v GameMakeru, společně program nainstalovali a začali tvořit. Jakub pracoval samostatně a během mentoringu konzultoval své dotazy.
Eliška (10 let)Je velká nadšenka do vesmíru. Přečetla vše z místní knihovny, ale neustále ji napadá proud otázek. Mentoring s její mentorkou probíhal formou rozhovorů, společného sdílení a hledání odpovědí. Mentorka ji upozorňovala na zajímavé zdroje – videa na YouTube, výlety na hvězdárnu v Brně – a ukázala jí, že pokud čte náročnější knihu a nerozumí pasáži, může ji vyfotit a probrat s AI chatbotem.
Anna (12 let)Má velký zájem o genealogii a tvorbu rodinných rodokmenů. Jejím přáním je sestavit rodokmen vlastní rodiny, ale neví, jak postupovat – jaký je v ČR systém matrik, kde hledat a na co se ptát. Mentorka s nadšením pro historii si informace vyhledala a rodině dala praktické tipy, jak začít. Maminka s Annou navštívily několik institucí a Anna pak potřebovala poradit, v čem si údaje evidovat. Nadchlo ji to natolik, že své pátrání zveřejnila ve školním časopise, což inspirovalo několik dalších dětí.
Šimon (11 let)Má vysoce rozvinuté konstrukční a inženýrské myšlení. Všechny běžné stavebnice už "poskládal". Mentor mu pomohl zorientovat se v nabídce videoher: hráli Mindustry, Factorio a nakonec i Kerbal Space Program. Rodiče byli zpočátku k "videohrám" nedůvěřiví, ale přesvědčila je komplexita a náročnost her – viděli, jak se Šimon skrze ně rozvíjí. Mentor dokonce našel online kroužek, kde Mindustry hrají ve skupině dětí, což Šimona velmi potěšilo, našel kamarády podobného "ražení".
Jiří (13 let)Se zajímá o právo. Našli jsme mentorku, se kterou mohl rozebírat "jak to chodí u soudů", jaké publikace by si mohl přečíst, aby si udělal přesnější obrázek o právním systému.
Adam (9 let)Se na veletrhu nadchl pro LEGO roboty. Rodiče zakoupili sady LEGO Education, ale nedařilo se jim ho podpořit při stavění. Mentor byl zpočátku nejistý, zda bude online mentoring tohoto typu fungovat, ale ukázalo se, že ano. Doma měli velký stůl zabíraný webkamerou a mentor radil, když se Adam "zasekl". Společně postupovali. Tatínek sledoval hodiny z povzdálí a postupně se "osmělil", takže po ukončení mentoringu může synovi pomáhat sám. Aktuálně přešli na LEGO Mindstorms.
Jitka (13 let)Se zřejmě bude profilovat směrem ke společenským vědám. Měla spoustu dotazů týkajících se antropologie, sociologie, psychologie. Mentorka ji mohla nasměrovat na populární knihy z těchto oborů pro mládež (existuje dokonce komiksová řada z Portálu), rozebíraly různá témata. Co se týče psychologie, je to velmi žádané téma například na YouTube – mentorka ale pomohla kriticky zhodnotit, kteří poskytovatelé obsahu "dávají smysl".
Honza (12 let)Je orientován velmi detailně na velmi specifické otázky týkající se fyziky. Mentoring probíhal formou povídání si. Domluvili si "protokol", kdy Honza během týdne mentorce zasílal zapeklité otázky, se kterými si neuměl poradit. Ona tak měla čas se na ně připravit a pak mu to zodpovědět, vysvětlit.