Kurz pro učitele
Nadaní prvňáčci v matematice
22. 1. a 5. 2. 2026 · 9:00–16:00 · prezenčně

Kurz je určen učitelům, kteří chtějí cíleně podporovat matematické nadání žáků v běžné třídě a hledají inspiraci pro práci s akcelerovanými dětmi. Účastníci se seznámí s inovativním modelem systematického rozvoje matematicky nadaných žáků, který vznikl na základě výzkumného projektu Masarykovy univerzity. Během dvou dnů získají praktické zkušenosti s metodikou, která propojuje tradiční učivo s atraktivními úlohami vyšší kognitivní náročnosti, hravými kontexty a interdisciplinárními přesahy.

Nadaní prvňáčci v matematice
Přihlásit se na kurz
22. 1. & 5. 2. 2026 · 9:00–16:00 · Invenio centrum · 5 000 Kč
Přihlášením na 22. 1. se automaticky registrujete i na pokračování 5. 2.

Kurz v kostce

📅 Termín: 22. ledna & 5. února 2026 · 9:00–16:00 ⏱️ Délka: 2 × 7 hodin 💻 Forma: prezenční 📍 Místo: Centrum Invenio 🎯 Pro koho: učitelé 1. a 2. tříd ZŠ 👥 Počet účastníků: 10–25 💰 Cena: 5 000 Kč

Více o kurzu

Program kurzu zahrnuje práci s bohatým souborem materiálů: 60 pracovních listů ve třech úrovních obtížnosti, výuková videa k vybraným tématům a metodické komentáře. Účastníci si vyzkouší úlohy z oblastí aritmetiky, geometrie, kombinatoriky, pravděpodobnosti, finanční gramotnosti i rekreační matematiky (magické čtverce, šifry, logické hrátky). Kurz nabídne tipy, jak diferencovat výuku, využívat manipulační činnosti, digitální technologie a jak vést žáky k objevování, argumentaci a tvořivosti. Součástí bude i reflexe zkušeností z ověřování ve školní praxi.

Cílem kurzu je inspirovat učitele k vytváření podnětného prostředí, které nadaným žákům umožní rozvíjet matematické myšlení, kritické uvažování a radost z poznávání.

Obsah kurzu

  • Propojení získaných výsledků s rozvojovými materiály pro diferencovanou výuku (pracovní listy a rozvojová videa).
  • Seznámení se s tematickými celky, jejich komplexitou, třemi úrovněmi pracovních listů.
  • Rozvojová videa.
  • Třídění pracovních listů podle rozšiřujících témat, podle náročnosti (míry rozvoje schopností žáků).
  • Praktické ukázky práce s vybranými tématy v rámci konkrétních pracovních listů.
  • Proces integrace pracovních listů a videí do běžné, vnitřně diferencované výuky, v rámci tříd s nadanými žáky.
  • Způsob nastavení návaznosti jednotlivých témat, jak se vyhnout chybám ve volbě rozvojových materiálů, jak a kdy sdělovat žákům správná řešení, jak pracovat s chybou žáka, jakou poskytovat zpětnou vazbu.
  • Představení metodické příručky, závěrečné zhodnocení.

🎤 Lektoři

PhDr. Eva Nováková, Ph.D.

PhDr. Eva Nováková, Ph.D.

Působí jako odborná asistentka na Katedře matematiky Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity. Svou vědeckou i pedagogickou aktivitu zaměřuje na problematiku primárního a preprimárního matematického vzdělávání. Výsledky své vědecké práce publikuje doma i v zahraničí. Aktivně se věnuje organizační činnosti ve výboru SUMA JČMF, je členkou týmu garantů soutěže Matematický klokan, dlouhodobě spolupracuje s Národním pedagogickým institutem.

RNDr. Růžena Blažková, CSc.

RNDr. Růžena Blažková, CSc.

Absolventka Přírodovědecké fakulty MU, dlouholetá pedagožka na ZŠ i SŠ a expertka na didaktiku matematiky. Věnuje se vzdělávání nadaných i žáků se specifickými potřebami, podílela se na řadě projektů, přednáší v rámci vzdělávání pedagogických pracovníků a dlouhodobě podporuje rozvoj matematického talentu.

Chcete podpořit nadané žáky hned v prvních ročnících?
Rezervujte si místo a získejte ověřené materiály, postupy i podporu lektorek.

(Přihlášením na 22. 1. se automaticky registrujete i na pokračování 5. 2.)

Přihlásit se na kurz