Psycholog nadaných dětí
Nastavování funkční vzdělávací podpory nadanému dítěti
Lektoři:
doc. PhDr. Šárka Portešová, Ph.D.
PhDr. Miloslava Janoušková
Mgr. Hana Forejtníková
Anotace:
Nejdříve prozkoumáme typické charakteristiky a potřeby nadaného dítěte, následně se vydáme na cestu, která nás zavede z jeho domácího prostředí na základní školu. Zde se mu bude věnovat zkušená školní psycholožka. Poté se zaměříme na detailní diagnostiku schopností v pedagogicko-psychologické poradně (PPP), kterou povede poradenská psycholožka s dlouholetou praxí. Během kurzu se seznámíme s doporučeními, jak nadané dítě podporovat, jak rozvíjet jeho schopnosti a naplňovat jeho potřeby ve škole i doma.
Blok 1 – Domácí prostředí
Co nám mohou sdělit rodiče o nadaném dítěti? Charakteristiky nadaných dětí: poznávací, sociální a emoční, motivace, zájem a specifika dvojí výjimečnosti.
Blok 2 – Škola a školní psycholog
Identifikace a diagnostika nadání. Spolupráce s učiteli a rodiči – jak optimálně pracovat s nadanými dětmi ve škole.
Blok 3 – Pedagogicko-psychologická poradna (PPP)
Možnosti poradenství, služby a podpůrná opatření. Průběh identifikace a posuzování vzdělávacích potřeb nadaných dětí. Jak mohou školy a rodiče reagovat na různé typy nadaných dětí a jak je vhodně podporovat.
Délka trvání kurzu: 8 hodin (9 - 17 hodin)
Forma a místo kurzu: prezenční v Invenio – Národní centrum podpory nadání, Brno
Cena kurzu: 2500 Kč
Termíny kurzu: 30. 5. 2025
Kapacita kurzu: 20